Nycklar, kodbrickor och porttelefon

Brf Saltsjö Vy har ett spärrat nyckelsystem, vilket innebär att nycklar endast kan beställas hos företaget Great Security av en ledamot i styrelsen.

  • Om du har tappat en nyckel eller kodbricka måste du anmäla detta. Fyll i blanketten Lägenhetsnycklar och kodbrickor som du hittar under "Blanketter och Avtal".  Eller behöver du en extranyckel? Mejla blanketten till info@saltsjovy.se eller lägg den ifyllda blanketten i föreningens brevlåda i B-entrén.  
  • Nya kodbrickor och nycklar betalas av lägenhetsinnehavaren.
Mer om nycklar, kodbrickor och serviceläge

  • Dörrnycklar fungerar inte i porten. Du kommer in i fastigheten med hjälp av kodbricka. Det finns ingen portkod i vår förening. 
  • Dörrarnas lås har en funktion som kallas serviceläge.  Att sätta dörren i serviceläge innebär att man låser dörren men istället för att dra ut nyckeln i det vanliga "klockan 12-läget" vrid lite till, till "klockan 10 -läget" och dra sedan ut nyckeln. Nu är dörren låst precis som vanligt, men en person med föreningens servicenyckel kan då öppna dörren. 

Porttelefonen

Ditt namn finns i porttelefonen (om du inte har valt bort det). 

Gör så här: Besökare letar reda på din våning på displayen och trycker på ditt namn. Då får du ett samtal till din mobil. Du kan nu prata med besökaren. För att släppa in personen trycker du ”5”, så öppnas porten. Vill du inte släppa in den som ringer trycker du ”0”. Var noga med att bara släppa in dina gäster. 

Behöver du ändra namn eller mobilnummer i porttelefonen mejlar du styrelsen på info@saltsjovy.se