Du kan också ringa 08–744 44 33 på vardagar kl 8–16.
AKUTA ÄRENDEN utanför kontorstid: Ring Driftias fastighetsjour, 08–744 09 50. Du kommer då direkt till den som ansvarar för veckans jour.
Detta ska du felanmäla till Driftia:
Om du får en skada i din lägenhet
Om du får en skada i din lägenhet ska du felanmäla detta till Driftia. De gör en första bedömning om skadan innebär någon form av försäkringshantering och om det ska belasta din egen hemförsäkring eller föreningens fastighetsförsäkring.
Om dina vitvaror går sönder
Garantitiden har gått ut för de vitvaror som fanns vid inflyttningen 2014. Om någon av dina vitvaror gått sönder kan du kolla om skadan ersätts via din hemförsäkring. Om du som boende upptäcker att även fastigheten har blivit skadad, till exempel av en vattenläcka, ska den boendes försäkringsbolag ta kontakt med föreningens försäkringsbolag Brandkontoret.
Kontakta Anticimex, 075 245 10 00. Uppge att fastigheten är försäkrad i Brandkontoret. Det kostar inget, ingen självrisk behöver betalas.
Kontakta Schindler Hiss, 020–31 33 33.
Kontakta föreningens bredbandsleverantör Ownit: 08–525 07 300.
Webbplatsen uppdateras av styrelsen i Brf Saltsjö Vy. Senaste större uppdateringen gjordes i juli 2024.
Har du sett någon felaktighet på hemsidan, eller har förslag på ändringar? Mejla info@saltsjovy.se
Bilder: Lars Andersson, Jonas Wallmark, Gerhard Snellman, Gustav Kolbe och Anna Fagerström om inget annat anges.