Aktuella frågor och svar

Här besvaras eller länkas vidare till svar på hemsidan om frågor i samband med speciella träffar med nya medlemmar, frågor som kommer in till vår infolåda info@saltsjovy.se ,eller i andra sammanhang. En så kallad QA (Question and Answers).
Ta alltid del av sidan Bra att veta - Regler och trivsel.

Vilken el-leverantör ska jag välja?
Se mer under Bra att veta - regler och trivsel i avsnittet Elavtal.
   
Hur gör jag för att få TV och wifi?
Se mer under Bra att veta - regler och trivsel i avsnittet Bredband, TV och Play-tjänst.

Hur fungerar porttelefonen?
Läs mer i avsnittet om Nycklar och kodbrickor och även under Bra att veta - Regler och trivsel/Kodbrickor och porttelefon.

Till vem ska jag vända mig om jag vill byta diskmaskinen? Hur fungerar garantierna på hushållsutrutning?
Garantierna på hushållsutrustning i fastigheten har gått ut, Vi rekommenderar att vända sig till Driftia, se denna sida.  

Hur fungerar ”handikapp-anordningen” i dörrarna?
Läs under
Gods- och varuleverans, in- och utflyttning under Bra att veta - Regler och trivsel.

Mäklaren sa ”att det inte var någon kö till garaget”
Det är oftast kö. Läs mer här under avsnittet Garage/parkeringsplats om hur du ska agera för att ställa dig i garagekön.

Kan man boka terrassen?
Nej. Läs mer på denna sida.

Om jag vill bygga om flytta på något i köket, hur gör jag?
Läs mer på denna sida.

Får man grilla på balkongen?
Se mer under Bra att veta - regler och trivsel i avsnittet Sommar och grillning .

Vem ska man kontakta vid felanmälan?
Se felanmälan.